Kramy Inowłodzkie 2021
7 sierpnia 2021 r. do Inowłodza zawitały Kramy, zorganizowane przez Fundację Czarna Kura na czele z prezesem - Panią Randią Filutowską, przy współpracy Gminy Inowłódz, Gminnego Centrum Kultury w Inowłodzu, Kasztelanii Inowłodzkiej, Kapituły Rycerstwa Polskiego oraz Chorągwi Ziemi Łęczyckiej. Kramy Inowłodzkie to nie tylko okazja do odwiedzenia stoisk wystawców historycznych, to również możliwość podziwiania walczących do upadłego rycerzy w pokazowych walkach rycerskich, celnego oka łuczników oraz zręczności uczestników turnieju kubba.
- Szczegóły
- Piotr Gawin
Dyżury rachmistrza spisowego
Do końca września Główny Urząd Statystyczny przeprowadza na terenie całego kraju Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań.
Informujemy, że na terenie Gminy Inowłódz dyżur będzie pełnił rachmistrz spisowy według poniższego harmonogramu.
Planowane dyżury rachmistrza spisowego w Gminie Inowłódz:
10 sierpnia w godz. 15.00 – 17.00 – Sołtysówka w Spale
12 sierpnia w godz. 15.00 – 17.00 – Sala OSP Inowłódz
18 sierpnia w godz. 15.00 – 17.00 – Sala OSP Brzustów
20 sierpnia w godz. 12.00 – 15.00 – Świetlica VERA w Zakościelu
21 sierpnia w godz. 15.00 – 17.00 – Świetlica w Liciążnej
28 sierpnia w godz. 12.00 – 15.00 - Świetlica w Konewce
4 września w godz. 14.00 - 17.00 - Dom Ludowy w Królowej Woli
Przypominamy, że udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań jest obowiązkowy.
- Szczegóły
- Kazimierz Grygiel
Trasa mobilnych punktów szczepień
W ramach realizacji Narodowego Programu Szczepień przeciw Covid-19, od 8 sierpnia br. w trasę ruszają szczepieniobusy. Poniżej harmonogram trasy mobilnych punktów szczepień (szczepieniobusów) w terminie 8-15 sierpnia 2021 r.
- Szczegóły
- Kazimierz Grygiel
ARiMR zaprasza do udziału w konkursie pt. "Akcja Reanimacja i Moc Ratowania"
Organizowany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Konkurs pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania” kierowany jest do ratowników z Zespołów Ratownictwa Medycznego (dalej: ZRM) i strażaków z Ochotniczej Straży Pożarnej (dalej: OSP) z obszarów wiejskich. Jego efektem ma być nagranie filmowe z instruktażem udzielania pierwszej pomocy, czyli czynności wykonywanych w razie wypadku, urazu bądź nagłego ataku choroby, których zadaniem jest ochrona życia lub zdrowia poszkodowanego, oraz zminimalizowanie niekorzystnych następstw, zanim udzielona zostanie specjalistyczna pomoc medyczna.
Informacja ogólna - otwórz
Regulamin konkursu - otwórz
Załącznik nr. 1 formularz zgłoszeniowy - otwórz
Załącznik nr. 1.1 do formularza zgłoszeniowego - otwórz
Załącznik nr. 1.2 do formularza zgłoszeniowego - otwórz
- Szczegóły
- Kazimierz Grygiel
Autorskie Lato z Bluesem
Serdecznie zapraszamy na koncert bluesowy 14 sierpnia 2021 r. Koncert odbędzie się na Zamku Kazimierza Wielkiego w Inowłodzu.
- Szczegóły
- Emilia
Utworzenie i wyposażenie Klubu „Senior+” w Domu Ludowym w Królowej Woli
W dniu 14 lipca 2021 r. pomiędzy skarbem Państwa – Wojewodą Łódzkim a Gminą Inowłódz zawarta została umowa o dofinansowanie zadania realizowanego w ramach Programu wieloletniego „Senior+” na lata 2021-2025, edycja 2021 pn. Utworzenie i wyposażenie Klubu „Senior+” w Domu Ludowym w Królowej Woli.
Wartość dofinansowania: 199 628,56 zł.
Przewidywana wartość całkowita zadania: 249 785,70 zł.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
Przedmiotem zadania jest utworzenie na terenie Gminy Inowłódz ośrodka wsparcia - Klubu Senior+, tj. miejsca spotkań dla osób nieaktywnych zawodowo w wieku 60+ mających potrzebę integracji. W efekcie realizacji projektu powstanie pierwszy na terenie Gminy Klub Senior+. Na potrzeby funkcjonowania placówki zostanie odnowiony i wyposażony budynek Domu Ludowego w Królowej Woli. Roboty budowlane obejmą następujące pomieszczenia: sala spotkań (w tym: część klubowa, część zajęciowo-warsztatowa, część do zajęć ruchowych), wiatrołap i korytarz, kuchnia, pomieszczenia sanitarne, pomieszczenie biurowe o łącznej powierzchni 250,03 m2. Obiekt zostanie wyposażony w taki sposób by spełniać co najmniej minimalne standardy lokalowe. Przewidziano bowiem utworzenie sali spotkań wyposażonej co najmniej w stolik kawowy i kanapy. W Klubie funkcjonować będzie kuchnia wyposażona w sprzęty i naczynia do przygotowania i spożywania posiłków. W obiekcie działać będą toaleta damska i męska. W korytarzu funkcjonować będzie wydzielone miejsce na szatnię dla seniorów. Ponadto z sali spotkań za pomocą parawanów/przegród zostanie wydzielona część do zajęć ruchowych wyposażona w materace i sprzęt do ćwiczeń. Rozwiązania w postaci schodołazu gąsiennicowego i poręczy w toaletach umożliwią korzystanie z obiektu osobom niepełnosprawnym ruchowo.
- Szczegóły
- Kazimierz Grygiel
Stowarzyszenie Dolina Pilicy - Nabory Grantowe
LGD Stowarzyszenie Dolina Pilicy zawarła aneks do umowy ramowej, a co za tym idzie uzyskała możliwość na ogłaszanie dodatkowych naborów wynikających z tego przeliczenia.
W nawiązaniu do powyższego informujemy, iż od 06.09 - 17.09. 2021 r. planowane są nabory grantowe na następujące przedsięwzięcia:
1) II.2.1: Wspieranie/aktywizowanie organizacji pozarządowych, grup inicjatywnych, grup nieformalnych
2) I.2.1: Wspieranie lokalnych twórców
Przypominamy, iż limit na jednego grantobiorcę w okresie programowania 2013 - 2020 wynosi 100 tys. zł, a wartość grantu 5 tys. – 50 tys zł.
- Szczegóły
- Kazimierz Grygiel
Wnioski o oszacowanie spowodowanych przez suszę strat w uprawach rolnych
Szanowni rolnicy, jeżeli w Waszych gospodarstwach rolnych wystąpiły straty spowodowane przez suszę, możecie wnioskować o ich oszacowanie. Dzięki temu możecie otrzymać protokół oszacowania szkód, który jest niezbędny do ubiegania się o pomoc w ramach środków, określonych przez Radę Ministrów.
Szczegółowe informacje oraz instrukcję wypełniania wniosku znajdują się na stronie:
https://www.gov.pl/web/gov/zloz-wniosek-o-oszacowanie-spowodowanych-przez-susze-strat-w-uprawach-rolnych
Link do aplikacji:
https://aplikacje.gov.pl/app/susza
Do złożenia wniosku o oszacowanie strat spowodowanych przez suszę niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego.
Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Inowłódz pod numerem 44 710 12 33 wew. 18 lub bezpośrednio w Burze Powiatowym ARiMR w Tomaszowie Maz.:
Wydział IRZ - tel. 44 635 78 90
Wydział płatnościowy - tel. 44 635 78 99
Kierownik - tel. 44 635 78 98
E-mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
- Kazimierz Grygiel