• Zestaw mniejszej czcionki
    • Ustaw domyślną czcionkę
    • Zestaw większych czcionek

  • Wielkość tekstu


    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast Tryb czarno-biały
    • Wysoki kontrast Tryb czarno-żółty
    • Wysoki kontrast Żółty czarny fason

  • Dla niedowidzących


    • Naprawa układu
    • Szeroki układ

Szerokość strony

GMINA INOWŁÓDZ
  • Start
  • Aktualności
  • Gmina
    • Informacje o gminie
    • Władze
      • Władze Gminy
      • Rada Miejska w Inowłodzu
      • Komisje Rady Miejskiej w Inowłodzu
    • Sołectwa
      • Brzustów
      • Dąbrowa
      • Inowłódz
      • Konewka
      • Królowa Wola
      • Liciążna
      • Poświętne
      • Spała
      • Zakościele
      • Żądłowice
    • Gminne Centrum Kultury w Inowłodzu
    • Ochotnicze Straże Pożarne
    • Gminna Karta Dużej Rodziny
    • Regionalny system ostrzegania
    • Dyżury aptek
    • Baza noclegowa
  • Urząd
    • Struktura organizacyjna
    • Referaty Urzędu
      • Referat Usług Komunalnych
      • Referat Finansowy
      • Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
      • Referat Inwestycji
      • Urząd Stanu Cywilnego/Kadry
      • Referat Nieruchomości, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
    • Podatki, czynsze, opłaty
    • Plany, Raporty
      • Raporty o Stanie Gminy Inowłódz
      • Plany, Programy Rozwoju
    • Nabór na stanowiska urzędnicze
    • Biuletyn informacyjny
    • Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
    • Ogłoszenia, informacje
    • Petycje
    • Ponowne wykorzystanie informacji
    • Standardy Ochrony Małoletnich
  • Środowisko
    • Informacje o odpadach
    • Plan gospodarki niskoemisyjnej
    • Jakość powietrza
    • Program "Czyste Powietrze"
    • Firmy odbierające nieczystości płynne
    • Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Inowłódz
    • Psy do adopcji
  • Infrastruktura
    • Inwestycje i remonty
    • Sprzedaż, dzierżawy terenów gminnych i nieruchomości
    • Plan zagospodarowania przestrzennego i studium
  •  BIP 
  • Kontakt
  • Start
  • Aktualności
  • Gmina
    • Informacje o gminie
    • Władze
      • Władze Gminy
      • Rada Miejska w Inowłodzu
      • Komisje Rady Miejskiej w Inowłodzu
    • Sołectwa
      • Brzustów
      • Dąbrowa
      • Inowłódz
      • Konewka
      • Królowa Wola
      • Liciążna
      • Poświętne
      • Spała
      • Zakościele
      • Żądłowice
    • Gminne Centrum Kultury w Inowłodzu
    • Ochotnicze Straże Pożarne
    • Gminna Karta Dużej Rodziny
    • Regionalny system ostrzegania
    • Dyżury aptek
    • Baza noclegowa
  • Urząd
    • Struktura organizacyjna
    • Referaty Urzędu
      • Referat Usług Komunalnych
      • Referat Finansowy
      • Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
      • Referat Inwestycji
      • Urząd Stanu Cywilnego/Kadry
      • Referat Nieruchomości, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
    • Podatki, czynsze, opłaty
    • Plany, Raporty
      • Raporty o Stanie Gminy Inowłódz
      • Plany, Programy Rozwoju
    • Nabór na stanowiska urzędnicze
    • Biuletyn informacyjny
    • Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
    • Ogłoszenia, informacje
    • Petycje
    • Ponowne wykorzystanie informacji
    • Standardy Ochrony Małoletnich
  • Środowisko
    • Informacje o odpadach
    • Plan gospodarki niskoemisyjnej
    • Jakość powietrza
    • Program "Czyste Powietrze"
    • Firmy odbierające nieczystości płynne
    • Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Inowłódz
    • Psy do adopcji
  • Infrastruktura
    • Inwestycje i remonty
    • Sprzedaż, dzierżawy terenów gminnych i nieruchomości
    • Plan zagospodarowania przestrzennego i studium
  •  BIP 
  • Kontakt
Gorące informacje:
Przerwy w dostawie energii elektrycznej
Moc Małych Społeczności
Letnie turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników
Dofinansowanie do zabiegu sterylizacji/ kastracji zwierząt właścicielskich na 2025 rok
Informacja GKRPA o dyżurach w Rodzinnym Punkcie Konsultacyjnym w Inowłodzu
  • Start
  • Aktualności

Świadczenie wspierające

Informacja o zmianie zasad dotyczących dostępu do opieki zdrowotnej, specjalnego zasiłku opiekuńczego i zasiłku dla opiekuna.

PODSTAWA PRAWNAzdjęcie

Działając na podstawie art. 64 ust. 16 ustawy z dnia 7 lipca 2023 roku o świadczeniu wspierającym (Dz. U. z 2023 r., poz. 1429)
organ właściwy, który od 1 stycznia 2024 roku może zostać wprowadzony do wyżej wymienionej ustawy, która została przetworzona przez
istniejącego systemu dla osób z niedostępnościami oraz ich opiekunami poprzez zastosowanie od
systemu nowego świadczenia  – udostępnienie wsparcia  oraz  modyfikację warunku
świadczenia usług pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego i zasiłku dla opiekunów 
w związku z regulacją ustawy
z dnia 28 listopada 2003 roku o dostępie do rodziców.

Zapewnienie wydajności

Ustawa o świadczeniu wspierającym wprowadzenie nowego rodzaju świadczenia, tj. świadczenie podstawowe, które będzie
bezpośrednio stosowane wobec osób z brakami kwalifikacji. Uprawnione do zapewnienia dostępu są osoby
z niepełnosprawnościami w wieku  od zakończenia 18 roku życia,  które zapewniają regulację poziomu
wsparcia - na poziomie od 70 pkt do 100 pkt. Poziom wsparcia będzie ustalany w formie decyzji przez
wojewódzkie zespoły do ​​sprawowania kontroli o nie wydajności. Przeciwnie, świadectwo lekarskie i 
wydane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, na wniosek osoby z niepełnosprawnością lub jej przedstawiciela,
na podstawie ww. Decyzja o poziomie wsparcia.

Ustawa o świadczeniu wspierającym życie w życiu 1 stycznia 2024 r. z określonymi wyjątkami:

  • od 1 stycznia 2024 r. -  świadczenie będzie dostępne dla osób niepełnosprawnych z określonym wsparciem  od 87 do 100 pkt,
  • od 1 stycznia 2025 r. -  świadczenie będzie dostępne dla osób z niepełnosprawnościami z określonym wsparciem  od 78 do 86 pkt,
  • od 1 stycznia 2026 r. -  świadczenie będzie dostępne dla osób z niepełnosprawnościami z określonym wsparciem  od 70 do 77 pkt.

W załączeniu druku :

- Wykonanie decyzji o ustaleniu zapotrzebowania na wsparcie PPW

- Kwestionariusz samooceny trudności w zakresie wykonywania czynności związanych z funkcjonowaniem PPW – K

Przygotuj się do:

 Wojewódzkiego Zespołu d/s Orzekania o Niepełnosprawności, ul. Lecznicza6, 93-173 Łódź

Załączniki:
Pobierz plik (PPW-K.pdf)PPW-K.pdf[ ]394 kB92 Pobieranie
Pobierz plik (PPW.pdf)PPW.pdf[ ]409 kB92 Pobieranie
Szczegóły
Opublikowano: 24 stycznia 2024
Utworzono: 24 stycznia 2024

„Korpus Wsparcia Seniorów”  na rok 2024

20220801OpaskaZycia

„Korpus Wsparcia Seniorów”  na rok 2024

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Inowłodzu informuje, o  możliwość zapisów do udziału w 
programie osłonowym Korpus Wsparcia Seniorów na terenie Gminy Inowłódz (do 31.05.2022.)
Gmina Inowłódz od 2022 r. realizuje program mający na celu poprawę bezpieczeństwa oraz możliwości
samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania osób starszych, przez zwiększanie dostępu do
tzw. „opieki na odległość”. Aktualnie trwa rozeznanie potrzeb mieszkańców gminy w związku z edycją  
programu na rok 2024. Adresatami programu są seniorzy w wieku 65 lat i więcej, mający problemy z 
samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadzący samodzielne gospodarstwa
domowe lub mieszkający z osobami bliskim, które nie są w stanie zapewnić im wystarczającego wsparcia.
W ramach Programu zostanie zapewniony dostęp do „opasek bezpieczeństwa” wyposażonych   w  co najmniej
trzy z następujących funkcji: przycisk bezpieczeństwa  (sygnał SOS), czujnik zdjęcia opaski, lokalizator GPS,
funkcja umożliwiająca komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami, funkcja monitorująca podstawowe
czynności życiowe (puls). Opaska bezpieczeństwa będzie połączona z całodobowym Centrum monitoringu,
co daje poczucie bezpieczeństwa nie tylko seniorowi, ale także jego rodzinie. Pozwala na bardziej bezpieczne,
komfortowe funkcjonowanie w swoim środowisku lokalnym. Usługa „opieki na odległość” realizowana w ramach
tego programu jest bezpłatna dla mieszkańców Gminy. Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie się do
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Inowłodzu. Szczegółowe informacje można uzyskać pod tel. nr 44 710 11 23

Szczegóły
Opublikowano: 24 stycznia 2024
Utworzono: 24 stycznia 2024

DODATEK OSŁONOWY 2024 r.

Komu przysługuje dodatek osłonowy?

Dodatek osłonowy w 2024 r. będzie przysługiwał gospodarstwu domowemu, którego miesięczne dochody nie przekraczają:

  • w gospodarstwie jednoosobowym maksymalnie 2 100 zł miesięcznie, (NETTO)
  • w gospodarstwie wieloosobowym maksymalnie 1 500 zł miesięcznie na osobę. (NETTO).

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia – tzw. zasada „złotówka za złotówkę”. Jeżeli wysokość  dodatku, ustalona według tej zasady będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.

 

Podstawą ustalenia przeciętnego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego wnioskodawcy są dochody osiągnięte w 2022 r.

Gospodarstwu wieloosobowemu przysługuje tylko jeden dodatek. W przypadku gdy w gospodarstwie wieloosobowym wniosek o dodatek osłonowy złoży więcej niż jedna osoba, świadczenie otrzyma ta, która pierwsza złoży wniosek. Dodatkowo należy pamiętać, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.

 

Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego mogą być składane do 30 kwietnia 2024 r. Wnioski można składać osobiście w siedzibie GOPS w Inowłodzu, natomiast osoby dysponujące kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym mogą składać wnioski przez internet za pomocą platformy ePUAP.

 

Wypłata dodatku osłonowego nastąpi do 30.06.2024 r.

Przyznanie dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji. Wnioskodawcy zostanie przesłana informacja o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskaże adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego. 

 

Kwota dodatku osłonowego

Wysokość dodatku osłonowego uzależniona jest od liczby osób w gospodarstwie domowym oraz stosowanego w nieruchomości źródła ogrzewania.

Dodatek osłonowy wyniesie jednorazowo:

  • gospodarstwo jednoosobowe – 228,80 zł / 286,00 zł*
  • gospodarstwo 2-3 osobowe – 343,20 zł / 429,00 zł*
  • gospodarstwo 4-5 osobowe – 486,20 zł / 607,75 zł*
  • gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 657,80 zł / 822,25 zł*

*Wyższa kwota dodatku dotyczy gospodarstw stosujących następujące źródła ogrzewania: kocioł na paliwo stałe, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi – zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 17 grudnia 2021 o dodatku osłonowym (t.j. Dz.U. z 2023r. Poz. 759 z późn.zm.).

Szczegółowych informacji udzielamy pod telefonem 44 710 11 23

Załączniki:
Pobierz plik (Wniosek_o_dodatek_osłonowy_2024 (1).pdf)Wniosek_o_dodatek_osłonowy_2024 (1).pdf[ ]1817 kB330 Pobieranie
Pobierz plik (Załącznik_do_wniosku_o_dodatek_osłonowy_2024_dochody_niepodatkowane (1).pdf)Załącznik_do_wniosku_o_dodatek_osłonowy_2024_dochody_niepodatkowane (1).pdf[ ]1424 kB258 Pobieranie
Pobierz plik (Załącznik_do_wniosku_o_dodatek_osłonowy_2024_gospodarstwo_rolne (1).pdf)Załącznik_do_wniosku_o_dodatek_osłonowy_2024_gospodarstwo_rolne (1).pdf[ ]272 kB168 Pobieranie
Szczegóły
Opublikowano: 23 stycznia 2024
Utworzono: 23 stycznia 2024

Gminny Koncert Kolęd i Pastorałek 2024 r.

 GMINNY KONCERT KOLĘD I PASTORAŁEK poprawnyZapraszamy na Gminny Koncert Kolęd i Pastorałek! 
📅 25 stycznia 🕖 17:00 🏛️ Dom Ludowy w Królowej Woli
To będzie wyjątkowe wydarzenie, pełne pięknych melodii, które wprowadzą nas w niezapomniany nastrój.
Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych ani muzycznych umiejętności! Jeśli masz chęć śpiewać kolędy lub pastorałki, dołącz do nas i podziel się swoim talentem! Jeśli nie czujesz się przekonany do występu na scenie, przyjdź i ciesz się przepięknymi dźwiękami kolęd, które na pewno poruszą Twoje serce.
Nie przegapcie tego wyjątkowego wydarzenia!
Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału
w Gminnym Koncercie Kolęd i Pastorałek.
Do zobaczenia na koncercie! 
 
 
 
 
 
 
 
Szczegóły
Opublikowano: 17 stycznia 2024
Utworzono: 17 stycznia 2024

Czytaj więcej...

Informacja GKRPA o dyżurach w Rodzinnym Punkcie Konsultacyjnym w Inowłodzu

Dyżury01 kopiaInformacja GKRPA o dyżurach w Rodzinnym Punkcie Konsultacyjnym w Inowłodzu (Urząd Miejski Inowłódz, ul. Spalska 2, budynek „B”) tel. 44 710 10 06

 

 

 

 

 

Szczegóły
Opublikowano: 17 stycznia 2024
Utworzono: 17 stycznia 2024

Czytaj więcej...

LXXI Sesja VIII Kadencji Rady Miejskiej w Inowłodzu

https://sesje.live/katalog/%C5%82%C3%B3dzkie/618000-tomaszowski/1016052-urzad-gminy-inowlodz/0

Szczegóły
Opublikowano: 12 stycznia 2024
Utworzono: 12 stycznia 2024

Strona 54 z 817

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Następny artykuł
  • koniec

LOGO MUZYCZNE GMINY INOWŁÓDZ

www.inowlodz.pl

WYBORY PREZYDENCKIE 2025

ŚWIATŁOWÓD

PROGRAM REWITALIZACJI GMINY INOWŁÓDZ

ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE MIEJSKIM


Referat Usług Komunalnych


Referat Finansowy


Urząd Stanu Cywilnego/Kadry


Referat Organizacyjny


Referat Inwestycji


Referat Nieruchomości, Ochrony Środowiska i Planowania Przestrzennego
E-USŁUGI


Untitled4

KRAJOWA MAPA ZAGROŻEŃ

ARCHIWALNE TRANSMISJE SESJI RADY

INFORMACJE BURMISTRZA O DZIAŁANIACH MIĘDZY SESJAMI

ORGANIZACJE POZARZĄDOWE

PSY DO ADOPCJI

kalendarz WYDARZEŃ

Poprzedni miesiąc Maj 2025 Następny miesiąc
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

 

Sobota, 10 maja 2025, Imieniny: Antoniny, Izydory, Jana

Licznik odwiedzin:
10029166

Ważne informacje

dostepnosc
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
MONITOR POLSKI DZIENNIK URZĘDOWY RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
projekty
e-puap profil zaufany
WOJEWÓDZKI FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
UNIA EUROPEJSKA
REGIONALNY SYSTEM OSTRZEGANIA
SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
gops
PRZEKAŻ 1% PODATKU
Sesja Live
BIULETYN INFORMACYJNY GMINY INOWŁÓDZ
PRZYGARNIJ MNIE
SMS-owy SYSTEM INFORMOWANIA

herb inowlodz

Gmina
Inowłódz

 

 

Urząd Miejski
w Inowłodzu
ul. Spalska 2
97-215 Inowłódz



Punkt Obsługi Interesanta

Telefon/fax (44) 710-12-33

Urząd Czynny
Poniedziałek, środa, czwartek, piątek:
7:30 - 15:30
Wtorek: 7:30 - 17:00

Kontakt z Urzędem

Referaty
Inwestycji
tel. (44) 710-11-44
Finansowy
tel. (44) 710-11-53
Organizacyjny
tel. (44) 710-12-34
Usług Komunalnych
tel. (44) 710-11-86
Nieruchomości, Ochr. Środowiska i Pl. Przestrz.
tel. (44) 710-12-34 / w. 18/19
USC/Kadry
tel. (44) 710-12-33 w. 15

© 2022 Gmina Inowłódz

Do góry strony

Tweets by @Inowlodz

cpr near me